Jak pozyskać większą liczbę klientów?

Obecnie tylko program lojalnościowy już nie wystarczy. Program ten nastawiony jest jedynie do klienta i nie obejmuje oprócz niego nikogo więcej. Coraz więcej firm zaczęło zwracać uwagę na to jak niesamowicie ważna jest dobra współpraca z podwładnymi czy kontrahentami. Odpowiednie zmotywowanie i uznanie ich ma dodatni wpływ na funkcjonowanie całej firmy. W związku z tym wykreowano programy motywacyjne, dzięki którym budowane są trwałe i bardzo dobre relacje z pracownikami.

Programylojalnosciowe.pl - programy lojalnościowe

Źródło: Programylojalnosciowe.pl

Podwładni na przykład za wykonanie zadanych celów biznesowych mogą zdobyć ponadprogramowe wynagrodzenia czy też nagrody pieniężne za szczególne zasługi. Takie działania zachęcają go do sprawnej pracy. Wracając zaś do samego klienta to tutaj również na wskutek zmian występujących na rynku zaszły zmiany. Zmiany te polegały przede wszystkim na innym postrzeganiu klienta i jego potrzeb. Dbanie o wierność klienta jest bardzo istotnym czynnikiem postępu biznesu. Dlatego też zaistniał marketing relacji inaczej zwany marketing partnerski albo marketing zorientowany na klienta. Koncentruje on się na analizie tego, czego chce klient i czego być może będzie pragnął w przyszłości. Stara się on wyjść na wprost wymaganiom aktualnym i ewentualnym czy też przyszłym klientom. Koncentruje się on także na relacjach przedsiębiorstwa z dostawcami, pośrednikami oraz relacjach wewnątrz przedsiębiorstwa.

System lojalnościowy ułatwia utrzymać stałe i przydatne relacje zakładu pracy z klientami. Do ich zadań należy między innymi zachęcanie obecnych klientów do częstszych i większych zakupów oferując w zamian jakieś przeceny czy też na przykład propozycje typu zakupując jeden konkretny produkt drugi kupujesz za jeden grosz. Dobrze zbudowany i zaplanowany program lojalnościowy może w spory sposób zwiększyć przywiązanie klienta do danej marki lub do danej firmy. Świetnym chwytem są także karty klienta, które upoważniają do obniżek oraz bonusów. Może być ona w postaci karty elektronicznej lub klasycznej karty, wybór zależy od potrzeb firmy.

Czytaj dalej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*